"Ett slag på käften"

På förmiddagen har vi varit på ett museum och tittat på utställningen "ett slag på käften" som handlade om "det oprovocerade våldet i samhället", tror jag. Först så fick halva gruppen titta på en forumteater, dvs att man fick säga stopp när man tyckte att något skulle ändras och själv hoppa in och förrändra det. Och sen så fick vi byta med den andra gruppen och titta på själva utställningen. Det var några rätt så äckliga bilder på några som blivit misshandlade som många tyckte var hemska men som tur är (puh) så är jag ingen som direkt "reagerar" på blodiga bilder. Sen så handlade det lite om straff och då var det en stor bur. Och då kom dom och sa till mig att jag var tvungen att följa med, och då fick jag ta av mig: skorna, halsband, armband, nycklar och mobil, och sen stängde dom in mig i buren. Jag blev rätt så paff först men antingen så såg dom inte mina örhängen eller så slapp jag ta av dom... innan dom kom o öppna buren sen på andra sidan och jag fick tillbaka mina saker så hörde jag hur nån i min klass sa "ja, då var vi av med henne" haha. 
Det irriterande var att dom typ valde ut den med mest saker för först så tittade dom på Frida och sen valde dom mig... XD

Sen hade vi orientering och det gick väll rätt så bra tror jag, och tro det eller ej: Det regnade faktiskt inte!!!! Jag åt lite blåbär som jag och Olivia plockade också, mums! XD

//Jakirlu
 


♥Kommentarer♥

KOMMENTERA?!♥ (A):

Namn:
Tänker du kommentera någon fler gång? :)

E-postadress: (visas bara för oss)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0